Biuro dla mikrofirmy

Mikrofirmy, czyli te najmniejsze przedsiębiorstwa, także potrzebują miejsca do pracy. Na szczęściej dzisiaj można wybierać spośród bardzo bogatej oferty biur, niezależnie od tego, czy zależy nam tylko na niskiej cenie, czy oczekujemy wysokiego standardu i dobrej lokalizacji. Rynek nieruchomości oferuje olbrzymie możliwości dla mikrofirm.

Najwięcej firm poszukujących powierzchni biurowych zatrudnia od 1 do 5 osób i potrzebuje 1-2 pomieszczeń. Najmniejsze biura mają nawet 6 metrów kwadratowych, ale zwykle firmy decydują się na te, które mają od 15 do 40 metrów kwadratowych. Stawki za wynajem lokalu są jednak uzależnione od lokalizacji i standardu samego budynku. W Krakowie najwięcej płacą ci przedsiębiorcy, którym zależy na reprezentacyjnym biurowcu w prestiżowej dzielnicy, albo miejscu w samym centrum miasta, w odrestaurowanej kamienicy. Najlepsze ceny w stosunku do standardu utrzymują się w dalszych dzielnicach, ale w nowoczesnych biurowcach, z dobrą komunikacją z centrum. Najwięcej trzeba zapłacić w biurach serwisowych wysokiej klasy, ale w nich w cenę najmu wpisana jest także obsługa biura i umeblowane pokoje.

Rynek nieruchomości, gdy chodzi o biura jest niezwykle płynny w czasie całego roku. W Krakowie każdego miesiąca powstaje wiele nowych firm, zwłaszcza w sektorze Małych i Średnich Przedsiębiorstw, które poszukują lokali, dlatego, gdy oferta wydaje się nam atrakcyjna, dobrze jest szybko podejmować decyzję, w przeciwnym razie chętni na lokal znajdą się bardzo szybko.

Warto także zawsze rozważyć, czy lepiej wynająć biuro, czy jednak kupić. Jednak zakup wiąże się z inwestycją długoterminową, albo koniecznością wyłożenia z góry pieniędzy, które można spożytkować na rozwój firmy. Dlatego znawcy rynku nieruchomości w sektorze MŚP zawsze doradzają, by na początku działalności wynająć lokal, a dopiero po kilku udanych latach, po osiągnięciu stabilizacji, zdecydować się na jego kupno.